9 دلیل بوی بد + بوی فاضلاب از دریچه کولر
نوشته شده توسط : sanam

بسیاری از مردم از واحدهای تهویه مطبوع خود برای خنک کردن فضای زندگی خود با گرم شدن هوای بیرون استفاده می کنند. بنابراین، باید مطمئن شوید که سیستم AC شما قبل از شروع ماه های گرم تابستان به خوبی کار می کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از روشن کردن کولر خود برای اولین بار متوجه آن شوید، بوی نامطبوع است که از سیستم می آید. دلایل متعددی ممکن است مقصر اصلی باشد، و دانستن دلیل دقیق اینکه سیستم تهویه مطبوع شما بوهای بد و نامطبوعی را منتشر می کند، می تواند به شما در تعیین نحوه از بین بردن آنها کمک کند. در زیر بوهای متداول کولر، معنای هر کدام و نحوه از بین بردن هر یک از آنها آورده شده است.

1. دلیل بوی کپک از کولر


اگر هر بار که سیستم خود را روشن می کنید متوجه بوی نامطبوع، اسفنجی و ماندگار می شوید، ممکن است مشکلی در کانال تخلیه شما وجود داشته باشد. سیستم زهکشی کولر گازی شما تمام قطرات آب متراکم شده را جمع آوری کرده و از دستگاه خارج می کند. اگر رطوبت اضافی به طور کامل تخلیه نشود، در خط تخلیه جمع می شود. این می تواند رشد کپک، کپک و سایر باکتری ها را در داخل یا جایی نزدیک واحد شما افزایش دهد. رشد میکروبی باعث می شود سیستم کولر شما بوی کپک آلودی تولید کند که می تواند باعث عوارض شدید تنفسی شود.

ایستادن آب در محفظه تخلیه واحد کولر ، فیلتر کثیف، نشتی در مجرای شما یا مسدود شدن خطوط تخلیه، همگی می توانند بوی کپک زدگی ایجاد کنند که در دریچه های هوای خانه شما نفوذ می کند. از یک تکنسین کولر بخواهید دستگاه شما را بازرسی و تمیز کند تا بوی بد از بین برود.

2. دلیل بوی فاضلاب از کولر 


اگر یک خط فاضلاب در نزدیکی سیستم کانال تهویه مطبوع شما پاره شود یا از آن خارج شود، ممکن است متوجه بوی فاضلاب در خانه خود شوید. آنچه استشمام می کنید گاز متان است که توسط فاضلاب در مجرای شما به گردش در می آید و در تمام فضای زندگی شما دمیده می شود. اگر به موقع به آن رسیدگی نشود، می تواند منجر به پشتیبان گیری فاضلاب در ملک مسکونی شما و خطرات جدی سلامتی شود. برای بررسی و تعمیر چاه فاضلاب خود فوراً با شرکت تخلیه چاه تماس بگیرید.

2. دلیل بوی بد پا از کولر


وقتی برای اولین بار سیستم خود را در ابتدای فصل گرم روشن می کنید، ممکن است بوی بد پا را متوجه شوید. پس از یک دوره طولانی عدم فعالیت، باکتری ها و کپک ها می توانند روی کویل های اواپراتور یا سایر قسمت های سیستم تهویه مطبوع شما جمع شوند. گرفتگی فیلتر یا تجمع آب کهنه و کثیف در دستگاه نیز می تواند این بوی خنده دار را ایجاد کند.

سیستم شما برای خلاص شدن از شر این بوی بد به یک تمیز کردن حرفه ای کامل نیاز دارد. کارشناس کولر  قبل از تمیز کردن کویل های اواپراتور و ضدعفونی کندانسور، سیستم را برای هرگونه مشکل زهکشی بررسی می کند. بررسی های منظم تعمیر و نگهداری و سرویس دستگاه قبل از شروع ماه های گرم می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

3. دلیل بوی روغن از کولر 


بوی دیگری که باید از دستگاه تهویه مطبوع خود مراقب آن باشید بوی روغن است. این بو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و برخی ممکن است نگرانی های جزئی باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است نشان دهنده مشکلات بزرگ باشند. صرف نظر از مورد، شما باید فوراً به این مشکلات رسیدگی کنید تا از آسیب بیشتر به واحد HVAC خود جلوگیری کنید. یکی از دلایل رایج بوی روغن نشت روغن است که اغلب نیاز به سفت کردن برخی از شیرها دارد. این بو همچنین می تواند به این معنی باشد که مشعل گرفتگی دارد که اگر فوراً رفع نشود، می تواند خطرناک باشد.

4. دلیل بوی تخم مرغ فاسد از کولر


یکی از دلایل اصلی این بو هجوم آفات است. پرندگان، جوندگان و سایر موجودات می توانند به کانال کولر شما صعود کنند تا در برابر آب و هوای سخت در فصل زمستان پناه بگیرند. گاهی اوقات ممکن است این موجودات در داخل واحد بمیرند و شروع به تجزیه کنند که منجر به بوی تند می شود. برای از بین بردن این بو، مجرای خود را توسط متخصص کولر بررسی و به طور حرفه ای تمیز کنید. شما همچنین می توانید با ضد آفات خانه خود از دسترسی موجودات به کانال کولر منزل خود جلوگیری کنید.

5. دلیل بوهای تند و سوزاننده از کولر


بوی سوختن کولر شبیه بوی باروت است و می تواند به نقص یا آسیب دیدن قطعات الکتریکی اشاره کند. اگر برخی از قسمت‌های دستگاه شما خراب شود، می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد موتور یا ذوب شدن عایق سیم‌ها شود. بوی سوختن همچنین می تواند نشان دهنده کوتاهی یا نقص مکانیکی برد مدار باشد.

دلایل دیگر بوی سوختن کولر ممکن است فیلتر کثیف باشد که باعث گرم شدن بیش از حد سیستم شما می شود. یک موتور فن معیوب نیز ممکن است این بو را ایجاد کند.

6. دلیل بوی استون از کولر


بوی استون شبیه بوی تند لاک پاک کن است. این می تواند از سیستم های مینی اسپلیت بدون کانال، پمپ حرارتی یا تهویه مطبوع شما در صورت نشت مبرد منشأ بگیرد. در بسیاری از موارد، نشت مبرد معمولاً با کاهش کنترل دما همراه است. بنابراین، برای جلوگیری از آسیب بیشتر و اطمینان از دفع مناسب، باید به یک متخصص کولر اجازه دهید این مشکل را حل کند.

7. دلیل بوی گاز از کولر


بوی بدی که از کولر شما می آید ممکن است نشان دهنده نشت گاز در نزدیکی واحد شما باشد. شرکت های گاز افزودنی به نام متیل مرکاپتان را در گاز قرار می دهند تا در هنگام نشت گاز در محل سکونت شما این بوی غیر قابل انکار را ایجاد کند. بو می تواند وارد مجرای شما شود و در سراسر خانه شما پخش شود. از آنجایی که نشت گاز خطرناک است، قبل از تماس با شرکت گاز خود برای رفع مشکل، تمام درها و پنجره های خود را باز کنید و از خانه خارج شوید.

8. دلیل بوی سیگار کهنه از کولر


بوی دود سیگار کهنه شده از دریچه های تهویه مطبوع شما می تواند بسیار ناخوشایند باشد. این به سادگی به این معنی است که فیلترهای هوا و کویل های کندانسور دود قدیمی تنباکو را جذب کرده اند. اگر سیگاری شدید یا در خانواده خود دارید، مهم است که به طور منظم بررسی های تعمیر و نگهداری برای جلوگیری از باقی مانده دود روی کویل ها انجام دهید.

اگر خودتان سیگاری هستید، بعید است که متوجه این بو از کولر خود شوید. با این حال، اگر یک غیر سیگاری خانه ای را از یک سیگاری شدید خریداری کند، بوی آن کاملا مشهود است. خوشبختانه، تعویض فیلتر و تمیز کردن حرفه ای دستگاه تمام چیزی است که برای از بین بردن بوی قدیمی سیگار از دریچه های کولر خانه خود نیاز دارید.

با یک متخصص تعمیر کولر تماس بگیرید


واحدهای تهویه مطبوع هوای داخل خانه شما را بازیافت می کنند تا احساس خنکی و طراوت به آن بدهد. بنابراین، هر گونه بوی بدی که از واحد شما می آید می تواند باعث نگرانی شود و بررسی آن بهترین گزینه است. به این دلیل که بوی نامطبوع کولر می تواند تأثیر مستقیمی بر خلق و خوی اعضای خانواده و حتی سلامت آنها داشته باشد. علاوه بر این، نادیده گرفتن مشکلات بو نیز می تواند منجر به تعمیرات یا تعویض گران قیمت کولر شود.

بهترین راه برای جلوگیری از بوی بد تهویه مطبوع نگهداری حرفه ای است. با تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع، یک سرویسکار کولر آموزش دیده می تواند یک بازرسی جامع را برای بررسی تمام قطعات سیستم و تمیز کردن آنها برای جلوگیری از بوی بد انجام دهد. و از کیفیت بهتر هوای داخلی و افزایش راندمان در بوت لذت خواهید برد. 





:: برچسب‌ها: لوله بازکنی , بوی بد کولر , تعمیر کولر , تخلیه چاه ,
:: بازدید از این مطلب : 5165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: