مزایای استفاده از لوله چدنی برای لوله فاضلاب
نوشته شده توسط : sanam

از لوله های چدنی برای انتقال فاضلاب، آب و گاز استفاده می شود. آنها یک ماده لوله کشی رایج برای سیستم های زهکشی در اکثر خانه ها هستند و تقریباً توسط هر شرکت پوشش لوله ای که تعمیر لوله های بدون ترانشه را در بوستون، MA ارائه می دهد، ارائه می شود. صاحبان املاک لوله های چدنی را به دلایل مختلفی انتخاب می کنند. پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه آببندی توالت فرنگی را مطالعه کنید.

لوله کشی چدن ده ها سال است که وجود داشته است و ما هنوز هم آن را تولید می کنیم. این استاندارد طلایی قدیمی برای لوله های زهکشی است و می توانید آنها را در بسیاری از سیستم های خانه های قدیمی پیدا کنید. خانه‌های جدیدتر معمولاً با لوله‌های PVC یا ABS ساخته می‌شوند، زیرا ارزان‌تر، سبک‌تر و کمتر در معرض خوردگی هستند. علاوه بر این، تعمیر آنها آسانتر است، به همین دلیل است که امروزه آنها را استاندارد طلایی می دانیم.

اگر خانه شما لوله کشی چدنی دارد، این نه خوب است و نه بد. اما بسته به چند عامل (به ویژه سن)، باید از چند نکته آگاه باشید. بیایید در مورد مزایا و معایب لوله کشی چدنی صحبت کنیم!

لوله کشی چدن چیست؟


زهکشی فاضلاب، به ویژه سیستم های DWV (تخلیه، زباله، و هواکش)، از لوله های چدنی در سراسر جهان استفاده می کند. شما معمولاً لوله های آهنی را در خانه های قدیمی تر می بینید که در طول یا قبل از دهه 1970 ساخته شده اند 

در آن زمان، سازندگان لوله‌های چدنی را برای دوام مواد، توانایی انتقال آب از طریق آنها و مقاومت در برابر آسیب‌ها ترجیح می‌دادند. با این حال، آنها به طور کلی امروزه دیگر در مکان های مسکونی نصب نمی شوند.

لوله های چدنی را کجا می توان یافت

اکثر خانه‌هایی که قبل از سال 1975 ساخته شده‌اند با لوله‌های چدنی در سیستم لوله‌کشی ساخته شده‌اند، اگرچه ما هنوز آن را در اوایل دهه 1980 در برخی مکان‌ها نصب کردیم. بله، چدن یک ماده بادوام و مستحکم است، اما دارای معایبی است. رایج ترین مشکل این است که با گذشت زمان خراب می شود - اغلب از داخل لوله دیده نمی شود. این بدان معنی است که شما حتی ممکن است ندانید که مشکلی دارید تا زمانی که پشتیبان فاضلاب نداشته باشید.

حتی برخی از صاحبان خانه متوجه شده اند که چدن آنها پس از حدود 25 سال شروع به خراب شدن می کند. این بدان معناست که بسیاری از خانه‌هایی که با سیستم‌های لوله‌کشی چدنی اصلی ساخته شده‌اند، ممکن است امروز دچار مشکلات لوله‌کشی/زهکشی شوند.

معایب لوله های چدنی

ما ترجیح دادیم برای سال های طولانی از لوله های چدنی برای استحکام آنها استفاده کنیم. با این حال، صاحبان خانه‌ها و سازندگان متوجه شده‌اند که برای مدت طولانی دوام ندارند و امروزه مواد بهتری در دسترس هستند.

با گذشت زمان، مشکلات خاص تقریباً همیشه در خانه هایی که با سیستم لوله کشی چدن ساخته شده اند ظاهر می شوند.

فواید استفاده از لوله چدن برای لوله کشی فاضلاب

در ادامه به بیان مزیت های استفاده از لوله چدنی برای سیستم لوله کشی ساختمان اشاره می کنیم.

لوله های چدن ایمنی بیشتری دارند

لوله های چدنی ایمن تر از سایر انواع لوله ها هستند. آنها در برابر آتش مقاوم هستند و اگر تعمیر فاضلاب بدون ترانشه را در خانه خود انتخاب کنید، آنها را به یک انتخاب ایده آل تبدیل می کند. گازهای متصاعد شده در حادثه آتش سوزی در هنگام گرم کردن و احتراق اثاثیه و مصالح ساختمانی اغلب باعث مرگ افراد می شود. از آنجایی که لوله های چدنی در برابر آتش مقاوم هستند، آنها یک گزینه لوله کشی ایمن برای سیستم لوله کشی خانه شما هستند. چدن در دمای بالا گازی منتشر نمی کند و نمی سوزد.

لوله های چدن، ضد صدا هستند

لوله های چدنی دارای ویژگی های عایق صدا هستند. لوله های پر سر و صدا می توانند آزاردهنده باشند، به خصوص برای امکانات بیمارستانی. بنابراین، در نظر گرفتن لوله های چدنی برای جایگزینی لوله های بدون ترانشه برای یک سیستم لوله کشی بی صدا مفید است. لوله های چدنی لرزش و صدای بین لوله ها و وسایل لوله کشی را کاهش می دهند.

مقرون به صرفه هستند

مزیت بزرگ دیگر لوله های چدنی این است که آنها گزینه ای مقرون به صرفه برای نصب هستند. علاوه بر این، لوله های چدنی امکان تعمیر فاضلاب بدون ترانشه مقرون به صرفه و کارآمد را فراهم می کنند زیرا به حداقل تلاش نیاز دارند.

استحکام و دوام بیشتری دارند


چدن یک ماده لوله کشی قوی است زیرا تحت بارهای سنگین منحرف نمی شود. بنابراین، انتخابی عالی برای تاسیسات زهکشی زیرزمینی و خدمات پوشش لوله بدون ترانشه است. ویژگی قوی لوله های چدنی آنها را برای سیستم های لوله کشی در سطح زمین ایده آل می کند زیرا آنها را در برابر بادهای شدید و باران و برف شدید ایمن می کند.

هنگامی که صحبت از جایگزینی فاضلاب بدون ترانشه و سایر گزینه های مرتبط می شود، بازسازی لوله نیوانگلند تیمی است که می توانید به آن اعتماد کنید. اگر قصد نصب cast iron pipe برای ملک یا تاسیسات خود را دارید، با ما تماس بگیرید.

 

 

 





:: برچسب‌ها: لوله چدن،لوله کشی ساختمان،لوله بازکنی،انواع لوله فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: