نوشته شده توسط : sanam

اگر با PVC کار می کنید، به احتمال زیاد در موقعیتی قرار خواهید گرفت که باید یک لوله PVC نشتی را تعمیر کنید. شاید از خود پرسیده باشید که چگونه می توانید لوله پی وی سی نشتی را بدون برش آن تعمیر کنید؟ راه های زیادی برای رفع نشتی لوله پی وی سی وجود دارد. چهار راه حل موقت برای تعمیر لوله پی وی سی نشتی این است که آن را با سیلیکون و نوار تعمیر لاستیکی بپوشانید، آن را با لاستیک بپیچید و با گیره شلنگ محکم کنید، آن را با اپوکسی تعمیری بچسبانید و روی آن را با پوشش فایبرگلاس بپوشانید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد این راه حل های لوله نشتی بیشتر بدانید. البته بهترین گزینه تماس با یکی از شعبه های لوله بازکنی در تهران است تا مشکل نشتی لوله را در کمترین زمان ممکن بدون کثیف کاری برطرف کنند.

نشتی پی وی سی را با نوار سیلیکونی و لاستیک تعمیر کنید

اگر با نشتی جزئی سر و کار دارید، نوار تعمیر لاستیک و سیلیکون راه حل ساده ای است. نوار لاستیکی و سیلیکونی به صورت رول ارائه می شود که می توانید مستقیماً دور لوله PVC بپیچید. نوار تعمیر به جای اینکه به لوله PVC بچسبد مستقیماً به خودش می چسبد. نشتی را شناسایی کنید، سپس نوار را دور پوشش نشتی کمی به سمت چپ و کمی به سمت راست نشتی بپیچید تا کل ناحیه نشتی پوشانده شود. این نوار از فشرده سازی برای رفع نشتی استفاده می کند، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که روکش شما محکم و ایمن است. قبل از کنار گذاشتن ابزار، تعمیر خود را برای اطمینان از رفع نشتی بررسی کنید. گاهی همین نشتی باعث بوی بد سینک می شود.

نشتی را با گیره های لاستیکی و شلنگ ایمن کنید

برخی از تعمیرات لوله پی وی سی فقط برای رفع نشتی های کوچک به صورت موقت انجام می شود. یکی از این راه حل ها استفاده از نوار لاستیکی و گیره شلنگ است. با افزایش نشتی، این تعمیر کارایی کمتری خواهد داشت، اما در حین جمع آوری مواد برای راه حل دائمی تر، یک راه حل موقت عالی است. برای این تعمیر، ناحیه آسیب دیده را پیدا کنید، لاستیک را در اطراف آن ناحیه بپیچید، گیره های شلنگ را در اطراف ناحیه آسیب دیده قرار دهید، سپس گیره های شلنگ را در اطراف لاستیک سفت کنید تا نشت متوقف شود. پیشنهاد مطالعه: روش های از بین بردن لکه توالت فرنگی

برای نشت لوله پی وی سی از اپوکسی تعمیری استفاده کنید

از اپوکسی تعمیری می توان برای تعمیر نشتی در اتصالات لوله پی وی سی و لوله پی وی سی استفاده کرد. اپوکسی تعمیری یک مایع چسبناک یا بتونه است. قبل از شروع، دستورالعمل های سازنده را برای تهیه بتونه یا اپوکسی مایع دنبال کنید.

برای تعمیر نشتی لوله یا اتصالات پی وی سی خود، ناحیه آسیب دیده را تمیز و خشک کنید تا مطمئن شوید که آب یا مایعات دیگر به منطقه آسیب دیده نمی رسد زیرا این امر می تواند تعمیر را به خطر بیندازد. حالا اپوکسی را طبق دستور سازنده روی لوله یا مفصل پی وی سی آسیب دیده بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. پس از سپری شدن مدت زمان پخت، اجازه دهید آب از لوله عبور کند و نشت را بررسی کنید.

محل نشتی را با پوشش فایبرگلاس بپوشانید

دو نوع محلول بسته بندی فایبرگلاس وجود دارد. راه حل اول نوار رزین فایبرگلاس است. نوار فایبر گلاس با استفاده از رزین فعال شده با آب کار می کند که در اطراف لوله سخت می شود تا نشت را کاهش دهد. در حالی که نوار فایبرگلاس می تواند نشت را ترمیم کند، اما هنوز یک راه حل موقت است. برای انجام تعمیر با استفاده از نوار رزین فایبرگلاس، اطراف نشتی لوله را با استفاده از یک پارچه مرطوب تمیز کنید. در حالی که لوله هنوز خیس است، نوار فایبرگلاس را دور ناحیه آسیب دیده بپیچید و اجازه دهید رزین به مدت 15 دقیقه سفت شود.

راه حل دوم یک پارچه رزین فایبرگلاس است. پارچه رزین فایبرگلاس را می توان برای راه حل دائمی تر استفاده کرد، اما هنوز یک تعمیر موقت است. قبل از استفاده از پارچه فایبرگلاس، لوله را در اطراف محل نشتی تمیز کنید، سپس سطح را به آرامی سنباده بزنید. سنباده زدن کم سطح باعث ایجاد سطح چسبندگی بیشتری برای پارچه می شود. اکنون می توان پارچه رزین فایبرگلاس را روی محل نشتی قرار داد. در نهایت، یک نور UV را مستقیماً به لوله بتابانید، این فرآیند پخت را آغاز می کند. پس از حدود 15 دقیقه، فرآیند پخت باید کامل شود. در این زمان می توانید تعمیر خود را تست کنید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع چاه فاضلاب

لوله پی وی سی نشتی تعمیر شد

بهترین راه حل برای نحوه تعمیر لوله پی وی سی نشتی یا اتصال لوله پی وی سی همیشه تعویض لوله یا اتصالات است. اگر در شرایطی هستید که تعمیر کامل گزینه ای نیست یا منتظر رسیدن قطعات با استفاده از نوار سیلیکونی یا لاستیکی هستید، لاستیک با گیره شلنگ، اپوکسی تعمیری یا پوشش فایبرگلاس همه راه حل های موقتی عالی برای تعمیر لوله پی وی سی هستند. نشت برای جلوگیری از آسیب های پیش بینی نشده، اگر ممکن است آب را تا زمان تعمیر کامل قطع کنید، توصیه می کنیم آب را قطع کنید. با گزینه های بسیار زیادی برای رفع نشتی لوله پی وی سی بدون برش، می توانید به سرعت هر ناحیه مشکل را تعمیر کنید.



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1401 | نظرات ()