نوشته شده توسط : sanam

بسیاری از مردم از واحدهای تهویه مطبوع خود برای خنک کردن فضای زندگی خود با گرم شدن هوای بیرون استفاده می کنند. بنابراین، باید مطمئن شوید که سیستم AC شما قبل از شروع ماه های گرم تابستان به خوبی کار می کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از روشن کردن کولر خود برای اولین بار متوجه آن شوید، بوی نامطبوع است که از سیستم می آید. دلایل متعددی ممکن است مقصر اصلی باشد، و دانستن دلیل دقیق اینکه سیستم تهویه مطبوع شما بوهای بد و نامطبوعی را منتشر می کند، می تواند به شما در تعیین نحوه از بین بردن آنها کمک کند. در زیر بوهای متداول کولر، معنای هر کدام و نحوه از بین بردن هر یک از آنها آورده شده است.

1. دلیل بوی کپک از کولر


اگر هر بار که سیستم خود را روشن می کنید متوجه بوی نامطبوع، اسفنجی و ماندگار می شوید، ممکن است مشکلی در کانال تخلیه شما وجود داشته باشد. سیستم زهکشی کولر گازی شما تمام قطرات آب متراکم شده را جمع آوری کرده و از دستگاه خارج می کند. اگر رطوبت اضافی به طور کامل تخلیه نشود، در خط تخلیه جمع می شود. این می تواند رشد کپک، کپک و سایر باکتری ها را در داخل یا جایی نزدیک واحد شما افزایش دهد. رشد میکروبی باعث می شود سیستم کولر شما بوی کپک آلودی تولید کند که می تواند باعث عوارض شدید تنفسی شود.

ایستادن آب در محفظه تخلیه واحد کولر ، فیلتر کثیف، نشتی در مجرای شما یا مسدود شدن خطوط تخلیه، همگی می توانند بوی کپک زدگی ایجاد کنند که در دریچه های هوای خانه شما نفوذ می کند. از یک تکنسین کولر بخواهید دستگاه شما را بازرسی و تمیز کند تا بوی بد از بین برود.

2. دلیل بوی فاضلاب از کولر 


اگر یک خط فاضلاب در نزدیکی سیستم کانال تهویه مطبوع شما پاره شود یا از آن خارج شود، ممکن است متوجه بوی فاضلاب در خانه خود شوید. آنچه استشمام می کنید گاز متان است که توسط فاضلاب در مجرای شما به گردش در می آید و در تمام فضای زندگی شما دمیده می شود. اگر به موقع به آن رسیدگی نشود، می تواند منجر به پشتیبان گیری فاضلاب در ملک مسکونی شما و خطرات جدی سلامتی شود. برای بررسی و تعمیر چاه فاضلاب خود فوراً با شرکت تخلیه چاه تماس بگیرید.

2. دلیل بوی بد پا از کولر


وقتی برای اولین بار سیستم خود را در ابتدای فصل گرم روشن می کنید، ممکن است بوی بد پا را متوجه شوید. پس از یک دوره طولانی عدم فعالیت، باکتری ها و کپک ها می توانند روی کویل های اواپراتور یا سایر قسمت های سیستم تهویه مطبوع شما جمع شوند. گرفتگی فیلتر یا تجمع آب کهنه و کثیف در دستگاه نیز می تواند این بوی خنده دار را ایجاد کند.

سیستم شما برای خلاص شدن از شر این بوی بد به یک تمیز کردن حرفه ای کامل نیاز دارد. کارشناس کولر  قبل از تمیز کردن کویل های اواپراتور و ضدعفونی کندانسور، سیستم را برای هرگونه مشکل زهکشی بررسی می کند. بررسی های منظم تعمیر و نگهداری و سرویس دستگاه قبل از شروع ماه های گرم می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

3. دلیل بوی روغن از کولر 


بوی دیگری که باید از دستگاه تهویه مطبوع خود مراقب آن باشید بوی روغن است. این بو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و برخی ممکن است نگرانی های جزئی باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است نشان دهنده مشکلات بزرگ باشند. صرف نظر از مورد، شما باید فوراً به این مشکلات رسیدگی کنید تا از آسیب بیشتر به واحد HVAC خود جلوگیری کنید. یکی از دلایل رایج بوی روغن نشت روغن است که اغلب نیاز به سفت کردن برخی از شیرها دارد. این بو همچنین می تواند به این معنی باشد که مشعل گرفتگی دارد که اگر فوراً رفع نشود، می تواند خطرناک باشد.

4. دلیل بوی تخم مرغ فاسد از کولر


یکی از دلایل اصلی این بو هجوم آفات است. پرندگان، جوندگان و سایر موجودات می توانند به کانال کولر شما صعود کنند تا در برابر آب و هوای سخت در فصل زمستان پناه بگیرند. گاهی اوقات ممکن است این موجودات در داخل واحد بمیرند و شروع به تجزیه کنند که منجر به بوی تند می شود. برای از بین بردن این بو، مجرای خود را توسط متخصص کولر بررسی و به طور حرفه ای تمیز کنید. شما همچنین می توانید با ضد آفات خانه خود از دسترسی موجودات به کانال کولر منزل خود جلوگیری کنید.

5. دلیل بوهای تند و سوزاننده از کولر


بوی سوختن کولر شبیه بوی باروت است و می تواند به نقص یا آسیب دیدن قطعات الکتریکی اشاره کند. اگر برخی از قسمت‌های دستگاه شما خراب شود، می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد موتور یا ذوب شدن عایق سیم‌ها شود. بوی سوختن همچنین می تواند نشان دهنده کوتاهی یا نقص مکانیکی برد مدار باشد.

دلایل دیگر بوی سوختن کولر ممکن است فیلتر کثیف باشد که باعث گرم شدن بیش از حد سیستم شما می شود. یک موتور فن معیوب نیز ممکن است این بو را ایجاد کند.

6. دلیل بوی استون از کولر


بوی استون شبیه بوی تند لاک پاک کن است. این می تواند از سیستم های مینی اسپلیت بدون کانال، پمپ حرارتی یا تهویه مطبوع شما در صورت نشت مبرد منشأ بگیرد. در بسیاری از موارد، نشت مبرد معمولاً با کاهش کنترل دما همراه است. بنابراین، برای جلوگیری از آسیب بیشتر و اطمینان از دفع مناسب، باید به یک متخصص کولر اجازه دهید این مشکل را حل کند.

7. دلیل بوی گاز از کولر


بوی بدی که از کولر شما می آید ممکن است نشان دهنده نشت گاز در نزدیکی واحد شما باشد. شرکت های گاز افزودنی به نام متیل مرکاپتان را در گاز قرار می دهند تا در هنگام نشت گاز در محل سکونت شما این بوی غیر قابل انکار را ایجاد کند. بو می تواند وارد مجرای شما شود و در سراسر خانه شما پخش شود. از آنجایی که نشت گاز خطرناک است، قبل از تماس با شرکت گاز خود برای رفع مشکل، تمام درها و پنجره های خود را باز کنید و از خانه خارج شوید.

8. دلیل بوی سیگار کهنه از کولر


بوی دود سیگار کهنه شده از دریچه های تهویه مطبوع شما می تواند بسیار ناخوشایند باشد. این به سادگی به این معنی است که فیلترهای هوا و کویل های کندانسور دود قدیمی تنباکو را جذب کرده اند. اگر سیگاری شدید یا در خانواده خود دارید، مهم است که به طور منظم بررسی های تعمیر و نگهداری برای جلوگیری از باقی مانده دود روی کویل ها انجام دهید.

اگر خودتان سیگاری هستید، بعید است که متوجه این بو از کولر خود شوید. با این حال، اگر یک غیر سیگاری خانه ای را از یک سیگاری شدید خریداری کند، بوی آن کاملا مشهود است. خوشبختانه، تعویض فیلتر و تمیز کردن حرفه ای دستگاه تمام چیزی است که برای از بین بردن بوی قدیمی سیگار از دریچه های کولر خانه خود نیاز دارید.

با یک متخصص تعمیر کولر تماس بگیرید


واحدهای تهویه مطبوع هوای داخل خانه شما را بازیافت می کنند تا احساس خنکی و طراوت به آن بدهد. بنابراین، هر گونه بوی بدی که از واحد شما می آید می تواند باعث نگرانی شود و بررسی آن بهترین گزینه است. به این دلیل که بوی نامطبوع کولر می تواند تأثیر مستقیمی بر خلق و خوی اعضای خانواده و حتی سلامت آنها داشته باشد. علاوه بر این، نادیده گرفتن مشکلات بو نیز می تواند منجر به تعمیرات یا تعویض گران قیمت کولر شود.

بهترین راه برای جلوگیری از بوی بد تهویه مطبوع نگهداری حرفه ای است. با تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع، یک سرویسکار کولر آموزش دیده می تواند یک بازرسی جامع را برای بررسی تمام قطعات سیستم و تمیز کردن آنها برای جلوگیری از بوی بد انجام دهد. و از کیفیت بهتر هوای داخلی و افزایش راندمان در بوت لذت خواهید برد. 



:: برچسب‌ها: لوله بازکنی , بوی بد کولر , تعمیر کولر , تخلیه چاه ,
:: بازدید از این مطلب : 5094
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanam

در گذشته یکی از چالش ها در ساختمان این بود که با قطع منبع تغذیه آب کلی در سایر قسمت ها نیز آب قطع می‌شد. بنابراین برای حل این مشکل از شیر پیسوار در قسمت های مختلف شیرآلات ساختمان استفاده می شود، تا در صورت لزوم بتوان تنها آب یک قسمت را قطع کرد و مشکل پیش آمده را رفع نمود، بدون اینکه آب سایر قسمت های ساختمان قطع شود. در واقع شیر پیسوار برای کنترل کردن آب ساختمان استفاده می شود، که نام دیگر آن شیر توپی زاویه دار است. لوله های آب گرم و سرد شیرهای پیسوار جداگانه‌ای دارند و به خروجی هر کدام از آنها یک شیر پیسوار وصل می شود و کنترل آب را بسیار آسان می کند. شاید بد نباشد مقاله روش های از بین بردن لکه توالت فرنگی را نیز مطالعه کنید.

شیر پیسوار چیست؟

شیر پیسوار به انگلیسی  brass angle ball valve نامیده می شود و کاربرد این شیرهای اغلب برای زیر ظرفشویی و لباسشویی می باشد. به همین دلیل به آن ها شیر پیسوار ظرفشویی و لباسشویی هم می‌گویند. بعد از لوله کشی گالوانیزه آب ساختمان در زیر سینک و روشویی و جایی که برای نصب ماشین لباسشویی در نظر گرفته شده محلی مشخص شده که هرکدام یک جفت شیر پیسوار نصب می‌شود و معمولاً با استفاده از اتصالات گالوانیزه و نوار تفلون یا تفلون مایع انجام می شود. نصب شیر فیلتر دار پیسوار با اینکه مقداری از سنگریزه ها را می گیرد ولی به این معنی نیست که آب را کاملاً از مواد سنگین پاک می کند و به جای دستگاه تصفیه آب کار می کند. باید هر چند وقت یکبار شیر پیسوار را باز کنید و آن را تمیز کنید چون در غیر این صورت فشار آب شما افت خواهد کرد.

انواع شیر پیسوار:

شیرهای پیسوار در جنس های برنجی، چدن، سرب، استیل و پلاستیکی ساخته می شوند و بهترین جنس آنها چدن و برنج است. شیر های سربی بعد از مدتی سرب را وارد آب می کنند و برای سلامتی مضر هستند.

شیرهای پیسوار به لحاظ فیلتر به دو دسته فیلتر دار و بدون فیلتر تقسیم می شوند. در شیرهای پیسوار فیلتردار سنگ ریزه ها و شن های موجود در آب جدا می شود و اجازه نمی‌دهد که مواد اضافی و زاید وارد تجهیزات لوله کشی بشود.

همچنین شیرهای پیسوار با دسته آبی رنگ برای آب سرد و با دسته قرمز رنگ برای آب گرم در بازار وجود دارد. در برخی موارد مثل ظرفشویی و روشویی سرویس نیاز به آب سرد و گرم داریم ولی برای توالت فرنگی فقط از آب سرد استفاده می شود.

از نظر طراحی شیرهای پیسوار به ساچمه ای و کلیدی نیز تقسیم میشوند. در مورد شیر پیسوار ساچمه ای و کلیدی می توان گفت، تفاوت آنها در شکل ظاهری آنهاست. و سهولت در باز و بسته شدن آنها.

نحوه کارکرد شیرهای پیسوار:

شیر پیسوار دارای یک دسته است با حرکت ربع گرد که با باز و بسته کردن آن شدت فشار جریان آب را به سمت شیرآلات می تواند کنترل کند. شیر پیسوار از جمله شیرهای توپی است. یعنی داخل شیر پیسوار یک توپ سوراخ دار و گرد وجود دارد که وقتی شیر باز است سوراخ توپی در جهتی قرار می‌گیرد که آب را از خود عبور می دهد و وقتی بسته می شود (یعنی دسته را ۹۰درجه می چرخانید) مسیر آب بسته می شود.

کاربرد شیر پیسوار:

 شیر های پیسوار را در زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه، روشویی سرویس بهداشتی، توالت فرنگی و در انتهای لوله خروجی ماشین ظرفشویی و لباسشویی استفاده می کنند. همچنین در ماشین های ظرفشویی و روشویی از شیر پیسوار استفاده می کنند چون گاهی باید به صورت موقت آب قطع شود و این کار به عهده شیر پیسوار است.

زمانی که نیاز به تعمیرات دارید و باید آب یک  قسمت به طور موقت  قطع شود ولی سایر قسمتها مثلاً دستشویی یا حمام و غیره آب داشته باشد، شیر پیسوار به شما کمک می‌کند.

 همچنین شیر پیسوار می‌تواند شدت جریان آب را هم کنترل کند. به این صورت که با نیمه باز گذاشتن شیر از فشار آب کم می شود و به تجهیزات در اثر فشار بالای آن وارد نمی شود.

همچنین از شیر پیسوار در صنایع مختلف هم میتوان استفاده کرد: برای مثال در سیستم های آبرسانی و آبیاری صنایع کشاورزی و لوله کشی های صنعتی. به طور کلی شیرهای پیسوار را برسر لوله های انتقال دهنده سیالات غیر خورنده می توان استفاده کرد.

ویژگی شیرهای پیسوار:

شیرهای پیسوار ویژگی های مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد،

  • جنس روکش این شیر ها از جنس نیکل و کروم است و باعث افزایش مقاومت آن می شود.
  • دمای آبی که این شیر ها می توانند از خود عبور دهند از ۱۵ تا ۹۰ درجه سانتیگراد است.
  • شیرهای پیسوار مقاوم و دارای عمر بالایی هستند.
  • در ساختمان بسیار کاربرد دارند.

سایز انواع شیر پیسوار به شرح زیر است:

  • شیر پیسوار سایز ۱.۲ اینچ در ۱.۲ اینچ

  • شیر پیسوار سایز ۱.۲ اینچ در ۳.۸ اینچ

سایز شیرآلات برنجی بستگی به شلنگ دوسر مهره شیر برداشت روی سینک دارد. مثلا اگر سایز شیلنگ تست دوسر مهره ۳.۸ باشد باید شیر پیسوار مدل ۱.۲ به ۳.۸ را باید استفاده کنید و اگر شلنگ شما ۱.۲ باشد می توانید از شیر پیسوار ۱.۲ به ۱.۲ اینچ را استفاده کنید.

 تعمیر یا تعویض شیر پیسوار:

 شیرهای پیسوار عمر بالایی دارند و زمان زیادی می توان از آن استفاده کرد اما اگر سختی و آلاینده های آب زیاد باشد ممکن است رسوبات در آن تجمع کنند و طول عمر آن کاهش پیدا می کند. علائمی مثل نشتی آب از محل اتصال یا گیر کردن شیر پیسوار در هنگام باز و بسته کردن می تواند نشانه خراب شدن آن باشد. برای آب بندی شیر بهتر است دور آن نوار تفلون بپیچید.

محصولاتی که از جنس سربی هستند و با کیفیت ساخته شده اند، بعد از مدتی پوسیده می شود و با شکستگی شدید شیرآلات مواجه می شوید که برای تعویض باید آب ساختمان را قطع کنید و بعد با دقت همه شیرها و لرزه های شکسته را از لوله خارج کنید، تا قطعه خرد شده در داخل لوله جان نماند و باعث ایجاد دردسرهایی شود و بعد از خارج کردن قطعات شیر جدید خریده و جایگزین کنید .

 نصب شیر پیسوار:

  • قبل از هر چیز باید شیر پیسوار را متناسب با شیر آلات مورد استفاده خریداری کنید.
  • ابتدا باید آب را از منبع تغذیه قطع کرد.
  • به دور نری شیر پیسوار برعکس از عقربه های ساعت نوار تفلون بپیچید (حدوداً ۱۰ دور) تا وقتی آن را می چرخانید یا سفت می کنید باز نشود.
  • بعد از اینکه شیر در لوله جاگیری شد، با استفاده از یک آچار آن را سفت کنید.
  • سپس فلکه شیر پیسوار را وصل کنید و فلکه آب را دوباره باز کنید.
  • شلنگ را به شیر پیسوار متصل کنید و آب را باز کنید.
  • نشتی آب را چک کنید.
  • ارتفاع استاندارد نصب شیر پیسوار ارتفاع نصب شیر پیسوار برای آبرسانی به شیر دستشویی و ظرفشویی از کف تمام شده بهتر از ۵۵ سانتی متر باشد. بنابراین این ارتفاع برای نصب شیر پیسوار مناسب است.

نکات مهم در مورد شیر های پیسوار:

  • بهتر است شیر پیسوار ساچمه ای خریداری کنید چون کاربرد آن نسبت به کلیدی راحت تر است.
  • به آلیاژ و جنس شیر ها توجه کنید.
  • قیمت شیر پیسوار فیلتردار نسبت به بدون فیلتر بیشتر است.
  • این شیرها یک بار تنظیم می شوند و تا تغییر وضعیت بعدی در همان حالت باقی می‌ماند.
  • شیرهای پیسوار طراحی مناسبی دارند و در فضاهای بسیار کوچک نصب می شوند.
  • تعمیر و تعویض آنها بسیار آسان است.
  • تبدیل های سایزی را به سایز دیگر تبدیل می کند از تبدیل ها برای شلنگ های پیسوار استفاده می شود. شلنگهایی که سایز مهره آن ۳.۸ باشد ولی سایز رزوه شیر پیسوار ۱.۲ باشد، که این تبدیل سایز ۳.۸ را به ۱.۲ تبدیل می کند.

 سخن آخر:

 شیر پیر سوار یک ماده کاربردی سیستم لوله کشی و شیرآلات ساختمان است و وجود آن در هر سیستم لوله کشی لازم است. چون هم فشار و جریان آب را تنظیم می‌کند و از طرفی تا حد زیادی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند. در این مقاله سعی شد ویژگی این شیر ها و انواع آن توضیح داده شود. امید است با مطالعه این مقاله دقت شما در انتخاب این نوع شیر افزایش پیدا کند.



:: برچسب‌ها: شیرپیسوار , لوله بازکنی , لوله بازکنی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanam

از لوله های چدنی برای انتقال فاضلاب، آب و گاز استفاده می شود. آنها یک ماده لوله کشی رایج برای سیستم های زهکشی در اکثر خانه ها هستند و تقریباً توسط هر شرکت پوشش لوله ای که تعمیر لوله های بدون ترانشه را در بوستون، MA ارائه می دهد، ارائه می شود. صاحبان املاک لوله های چدنی را به دلایل مختلفی انتخاب می کنند. پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه آببندی توالت فرنگی را مطالعه کنید.

لوله کشی چدن ده ها سال است که وجود داشته است و ما هنوز هم آن را تولید می کنیم. این استاندارد طلایی قدیمی برای لوله های زهکشی است و می توانید آنها را در بسیاری از سیستم های خانه های قدیمی پیدا کنید. خانه‌های جدیدتر معمولاً با لوله‌های PVC یا ABS ساخته می‌شوند، زیرا ارزان‌تر، سبک‌تر و کمتر در معرض خوردگی هستند. علاوه بر این، تعمیر آنها آسانتر است، به همین دلیل است که امروزه آنها را استاندارد طلایی می دانیم.

اگر خانه شما لوله کشی چدنی دارد، این نه خوب است و نه بد. اما بسته به چند عامل (به ویژه سن)، باید از چند نکته آگاه باشید. بیایید در مورد مزایا و معایب لوله کشی چدنی صحبت کنیم!

لوله کشی چدن چیست؟


زهکشی فاضلاب، به ویژه سیستم های DWV (تخلیه، زباله، و هواکش)، از لوله های چدنی در سراسر جهان استفاده می کند. شما معمولاً لوله های آهنی را در خانه های قدیمی تر می بینید که در طول یا قبل از دهه 1970 ساخته شده اند 

در آن زمان، سازندگان لوله‌های چدنی را برای دوام مواد، توانایی انتقال آب از طریق آنها و مقاومت در برابر آسیب‌ها ترجیح می‌دادند. با این حال، آنها به طور کلی امروزه دیگر در مکان های مسکونی نصب نمی شوند.

لوله های چدنی را کجا می توان یافت

اکثر خانه‌هایی که قبل از سال 1975 ساخته شده‌اند با لوله‌های چدنی در سیستم لوله‌کشی ساخته شده‌اند، اگرچه ما هنوز آن را در اوایل دهه 1980 در برخی مکان‌ها نصب کردیم. بله، چدن یک ماده بادوام و مستحکم است، اما دارای معایبی است. رایج ترین مشکل این است که با گذشت زمان خراب می شود - اغلب از داخل لوله دیده نمی شود. این بدان معنی است که شما حتی ممکن است ندانید که مشکلی دارید تا زمانی که پشتیبان فاضلاب نداشته باشید.

حتی برخی از صاحبان خانه متوجه شده اند که چدن آنها پس از حدود 25 سال شروع به خراب شدن می کند. این بدان معناست که بسیاری از خانه‌هایی که با سیستم‌های لوله‌کشی چدنی اصلی ساخته شده‌اند، ممکن است امروز دچار مشکلات لوله‌کشی/زهکشی شوند.

معایب لوله های چدنی

ما ترجیح دادیم برای سال های طولانی از لوله های چدنی برای استحکام آنها استفاده کنیم. با این حال، صاحبان خانه‌ها و سازندگان متوجه شده‌اند که برای مدت طولانی دوام ندارند و امروزه مواد بهتری در دسترس هستند.

با گذشت زمان، مشکلات خاص تقریباً همیشه در خانه هایی که با سیستم لوله کشی چدن ساخته شده اند ظاهر می شوند.

فواید استفاده از لوله چدن برای لوله کشی فاضلاب

در ادامه به بیان مزیت های استفاده از لوله چدنی برای سیستم لوله کشی ساختمان اشاره می کنیم.

لوله های چدن ایمنی بیشتری دارند

لوله های چدنی ایمن تر از سایر انواع لوله ها هستند. آنها در برابر آتش مقاوم هستند و اگر تعمیر فاضلاب بدون ترانشه را در خانه خود انتخاب کنید، آنها را به یک انتخاب ایده آل تبدیل می کند. گازهای متصاعد شده در حادثه آتش سوزی در هنگام گرم کردن و احتراق اثاثیه و مصالح ساختمانی اغلب باعث مرگ افراد می شود. از آنجایی که لوله های چدنی در برابر آتش مقاوم هستند، آنها یک گزینه لوله کشی ایمن برای سیستم لوله کشی خانه شما هستند. چدن در دمای بالا گازی منتشر نمی کند و نمی سوزد.

لوله های چدن، ضد صدا هستند

لوله های چدنی دارای ویژگی های عایق صدا هستند. لوله های پر سر و صدا می توانند آزاردهنده باشند، به خصوص برای امکانات بیمارستانی. بنابراین، در نظر گرفتن لوله های چدنی برای جایگزینی لوله های بدون ترانشه برای یک سیستم لوله کشی بی صدا مفید است. لوله های چدنی لرزش و صدای بین لوله ها و وسایل لوله کشی را کاهش می دهند.

مقرون به صرفه هستند

مزیت بزرگ دیگر لوله های چدنی این است که آنها گزینه ای مقرون به صرفه برای نصب هستند. علاوه بر این، لوله های چدنی امکان تعمیر فاضلاب بدون ترانشه مقرون به صرفه و کارآمد را فراهم می کنند زیرا به حداقل تلاش نیاز دارند.

استحکام و دوام بیشتری دارند


چدن یک ماده لوله کشی قوی است زیرا تحت بارهای سنگین منحرف نمی شود. بنابراین، انتخابی عالی برای تاسیسات زهکشی زیرزمینی و خدمات پوشش لوله بدون ترانشه است. ویژگی قوی لوله های چدنی آنها را برای سیستم های لوله کشی در سطح زمین ایده آل می کند زیرا آنها را در برابر بادهای شدید و باران و برف شدید ایمن می کند.

هنگامی که صحبت از جایگزینی فاضلاب بدون ترانشه و سایر گزینه های مرتبط می شود، بازسازی لوله نیوانگلند تیمی است که می توانید به آن اعتماد کنید. اگر قصد نصب cast iron pipe برای ملک یا تاسیسات خود را دارید، با ما تماس بگیرید.

 

 

 



:: برچسب‌ها: لوله چدن،لوله کشی ساختمان،لوله بازکنی،انواع لوله فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanam

امروزه فضاهای داخلی خانه ها طراحی شده هستند و هزینه های زیادی برای متریال های داخل خانه می شود. بنابراین ایجاد رطوبت و نم در دیوارهای یک دردسر بزرگ محسوب می‌شود و علاوه بر این که زحمات به هدر می‌رود نمای داخلی خانه زشت می‌شود. پس باید یک هزینه دوباره مصرف شود تا خرابی ها درست شود. وقتی آب بندی کاسه توالت کاشی و سرامیک ها درست انجام نشود آب و اسید مواد شوینده به لایه های زیرین نفوذ می کند و باعث ایجاد شوره و نم روی دیوارهای گچی می شود. روش های از بین بردن لکه کاسه توالت را نیز مطالعه کنید.

 عوامل ایجاد نشت آب از سرویس بهداشتی و سایر فضاهای تر:

  • نصب لوله ها و اتصالات غیر استاندارد: اگر لوله ها به طور غیر استاندارد سرهم بندی شده باشند و اتصالات آنها نادرست و شل باشند باعث نشتی آب از لوله ها می شود.
  • وقتی در نصب لوله ها و نکات فنی رعایت نشود به مرور زمان با عبور آب از لوله ها و یا تک آنها باعث فاصله گرفتن و باز شدن اتصالات می شود.
  • هنگام قیرگونی غیر اصولی وقتی از شعله بالا و کار کردن با حرارت زیاد باعث می شود لوله ها دچار آسیب شوند و موجب نشتی شود. همچنین اگر از قیر شل استفاده شود ممکن است قیر وارد لوله ها شده و گرفتگی ایجاد کند و موجب نشت آب شود.
  • پوسیده شدن لوله ها که در گذشته بیشتر در لوله های گالوانیزه اتفاق می‌افتاد.
  • عایق کاری با چسب که بسیار ضعیف است و باعث نشتی می شود.
  • گاهی از مواد و نخاله های غیر استاندارد در پر کردن زیر سازی استفاده می کنند که ممکن است مصالح تیزگوش مثل تکه های شکسته سرامیک داشته باشد و هم موجب سوراخ شدن لوله ها و نشتی آن شود.

ضرورت آب بندی توالت فرنگی:

محل اتصال کاسه توالت فرنگی با لوله فاضلاب یک آب بند قرار می گیرد که در کف سرویس بهداشتی قرار گرفته است. توالت فرنگی با دو پیچ به زمین متصل می‌شود و گاهی هم با چسب آن را به زمین ثابت می کنند. جنس حلقه های که به عنوان آب بند مابین کاسه توالت فرنگی و لوله فاضلاب قرار می‌گیرد پلاستیکی یا مومی می باشد و باعث می شود که آب بیرون از کاسه نشت نکند و در واقع آن را آب بندی می کند. علاوه بر این حلقه آب بند مانع از خروج گاز و بوی بد فاضلاب به محیط سرویس بهداشتی می شود.

 نام های دیگر آب بند رابطه پلاستیکی حلقه بوگیر و حلقه مومی است.

زمان تعویض آب بند توالت فرنگی:

آب بند ها معمولا عمر زیادی دارند و می توانید سالیان سال بدون تعویض از آن استفاده کنید اما:

  • اگر نشت آب از زیر توالت فرنگی وجود داشته باشد باید آن را تعویض کنید
  • زمانی که بوی فاضلاب از زیر توالت فرنگی به مشام برسد. بنابراین باید تعویض شود چون کارایی خود را از دست داده است
  • در موارد بسیار کمی شل شدن پیچ های اتصال توالت فرنگی به زمین موجب بروز چنین مشکلی می شود که با سفت کردن پیچ ها مشکل حل می شود.
  • هر زمانی که مجبور به جابجایی و برداشتن کاسه توالت فرنگی از مکان اصلی خود شدید باید آب بند را هم تعویض کنید. حال این جابجایی ممکن است به دلیل پر شدن چاه دستشویی یا تعویض کاسه توالت فرنگی و یا بازسازی فضا باشد.

بررسی علت جابجایی و نصب دوباره توالت فرنگی:

 امروز استفاده از توالت فرنگی برای افراد ماسه و کسانی که دارای مشکلات جسمی مانند کمردرد و یا دارای معلولیت هستند توصیه می‌شود اما توالت فرنگی ها هم دارای عمر مفید هستند و بعد از مدتی ممکن است در اثر یک حادثه آسیب دیده یا خراب شوند و یا به دلیل مرمت و تعمیرات در خانه نیاز به تغییر مکان سرویس بهداشتی یا کاسه توالت فرنگی داریم. در این صورت باید همراه با تعویض مکان توالت و یا باز کردن آن از یک آب بند جدید استفاده کنید.

ابزار مورد نیاز برای آب بندی توالت:

  • آچار فرانسه یا انبرقفلی برای باز کردن و نصب کاسه توالت فرنگی که به زمین پیچ می شوند
  • کاردک یا کاتر برای جدا کردن آب بندی قبلی
  • چسب اکواریوم یا چسب سیلیکونی برای درز بندی درزگیر توالت فرنگی
  • آب بند پلاستیکی یا مومی
  • نوار تفلون برای آب بندی شیر پیسوار

 روش تعویض آب بند زیر توالت فرنگی:

استفاده از آب بند برای جلوگیری از نشت فاضلاب و بوی بد آن در هر توالت فرنگی لازم و ضروری است. شما با یک هزینه کم می توانید از بروز دردسرهای بعدی جلوگیری کنید اما در صورت تعویض آب بند ابتدا باید آب بند قبلی را از روی لوله فاضلاب برداریم.

  1. ابتدا به سرویس بهداشتی را قطع کنید.
  2. برای اینکه آبی درون مخزن و کاسه توالت باقی نماند فلاش تانک را یکی دو بار بزنید و آب درون کاسه را با یک پارچه و یا اسفنج کامل خشک کنید.
  3. دو پیچ اتصال توالت فرنگی به زمین را باز کنید و یا اگر با چسب آکواریوم متصل شده است چسب را با کاتر جدا کنید تا کاسه از زمین جدا شود .
  4. سپس شیر پیسوار توالت فرنگی را قطع کنید.
  5. با تکان دادن توالت فرنگی آن را از حلقه فاضلاب جدا کنید این مرحله را با احتیاط انجام دهید و مواظب باشید که کاسه توالت فرنگی آسیب نبیند.
  6. سپس با استفاده از کاردک یا کاتر آب بندی قدیمی را از روی سطح لوله فاضلاب تمیز کنید قبل از این کار لوله فاضلاب را با دستمال بپوشانید تا گازهای فاضلاب وارد محیط نشود.
  7. برای قرار دادن آب بند جدید بر روی لوله خروجی فاضلاب ابتدا بند را روی لوله قرار دهید فشار دهید تا کاملا جا بیفتد.
  8. سپس کاسه توالت فرنگی روی آب بند قرار دهیدو با یک جا به جایی مختصر از جا افتادن آن اطمینان حاصل کنید می‌توانید لحظه‌ای روی آن بنشینید تا مطمئن شوید کاسه کاملا جا افتاده است.
  9. سپس پس با استفاده از تراز از صاف بودن کاسه توالت اطمینان حاصل کنید و تراز را به صورت عمودی و افقی روی سطح نشیمنگاه قرار دهید و اگر تراز نبود زیر کاسه چیزی قرار دهید تا تراز شود.
  10. سپس پیچ های متصل کننده کاسه توالت به زمین را ببندید.
  11. شیر پیسوار را باز کنید و توالت فرنگی را وصل کنید باید شیر فلکه اصلی آب ساختمان را دوباره وصل کنید و مخزن آب که پر شد یک بار از فلاش تانک استفاده کنید تا مطمئن شوید آب بند نشتی ندارد.
  12. برای اطمینان بیشتر از اینکه هیچ نشتی بین کاسه توالت و زمین وجود نداشته باشد بهتر است از چسب آکواریوم و برای درز بندی هم استفاده کنید و با خیال راحت از توالت فرنگی استفاده کنید.

نکات کلیدی در نصب توالت فرنگی و آب بندی کاسه توالت فرنگی:

  • بعد از نصب توالت فرنگی و تعویض آب بنده تمام ۲۴ ساعت اجازه دهید تا چسب درزگیر خشک شود و بعد از آن استفاده کنید.
  • در برخی از کاسه های توالت فرنگی که جای پیچ ندارد می توانید از چسب توالت فرنگی یا چسب آکواریوم برای ثابت کردن کاسه به روی زمین استفاده کنید.
  • بعد از نصب توالت فرنگی میزان آبگیری فلاش تانک را می توان تنظیم کرد.
  • در جابجایی کاسه توالت فرنگی باید دقت و حوصله به خرج دهید و اگر مهارت کافی در انجام کارهای فنی ندارید بهتر است این کار را به عهده یک فرد ماهربسپارید تا بعدها باعث بروز مشکل متعدد نشود.

انواع بوگیر ها توالت فرنگی: بوگیر ها و یا آب بندها در انواع مختلفی وجود دارد برای مثال بوگیر ها می توانند ژله ای یا پلاستیکی باشند.

آب بندی کف توالت فرنگی با مواد نانو: امروزه با پیشرفت تکنولوژی به کارگیری از علوم نوین روز به روز بیشتر می‌شود. استفاده از عایق های نانو به جای انواع عایق بندی سنتی باعث افزایش کیفیت آب بندی شده است. این نوع از عایق بندی آب گریز است و عملکرد بسیار خوبی دارد. بی رنگ بوده و مقاومت بالایی دارد و آنتی باکتریال است. قابلیت اجرای آسان دارد و با محیط زیست هم سازگار است.

 سخن آخر:

 همانطور که گفته شد برای جلوگیری از نشت آب و همچنین خروج گاز و بوی بد از فاضلاب توالت فرنگی بهتر است از آب بندها برای عایق کردن محل اتصال کاسه توالت فرنگی به فاضلاب استفاده کنید نصب این آب بند نیاز به تخصص خاصی ندارد و با خواندن این مقاله و کمی دقت می توانید به راحتی کار تعویض و نصب آب بند را انجام دهید.



:: برچسب‌ها: لوله بازکنی , لوله بازکنی تهران , تخلیه چاه , تخلیه چاه تهران , آب بندی کاسه توالت , نصب کاسه توالت ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanam

سرویس بهداشتی جزو فضاهایی است که نظافت آن از اهمیت بالایی برخوردار است، چون این فضا بسیار آلوده است، باید نظافت آن هم در بازه های زمانی کوتاه تر انجام شود. همچنین اگر برای نظافت سرویس و کاسه توالت اصول ایمنی را رعایت نکنید ممکن است به مرور زمان سلامتی شما به خطر بیفتد. تمیز نگه داشتن توالت در سلامت افراد خانواده نقش مهمی دارد. چون باکتری ها و ویروس ها در این محیط جمع می‌شود و ممکن است باعث بیماری های عفونی و گوارشی شود. ما به دلیل سوال زیاد همشهریان تهرانی از لوله بازکنی پیروزی بر آن شدیم، تا مطلبی در این خصوص بنویسیم.

رسوب چیست؟

رسوبات همان سنگ های بسیار ریزی هستند مثل گچ و سنگ آهک که در آب حل شده اند و از طریق آب لوله کشی وارد منازل می‌شوند. با این که آب‌ها تسویه می شوند اما باز هم این ذرات همراه با آب وجود دارند و به مرور زمان روی سطوح توالت و سرامیک باقی می‌مانند. رسوبات به رنگهای سفید، زرد و قهوه ای در اطراف شیرآلات و سطوح دیده می شوند.

تجمع رسوبات به مرور زمان سرامیک ها و کاسه توالت و شیرآلات را از بین می‌برد و عمر آنها را کم می‌کند. ضمن اینکه چهره کثیفی به توالت می دهند و فضای سرویس بهداشتی را غیر بهداشتی نشان می‌دهد. تجمع آهک و جرم فشار آب لوله ها را کم می‌کند و باعث گرفتگی لوله های فاضلاب نیز می‌شود. بنابراین بهتر است به صورت منظم جهت رسوب زدایی از صحت سطوح اقدام شود تا مانع ایجاد مشکلات جدی شود.

 

روش های از بین بردن لکه توالت فرنگی

موادی که برای تمیز کردن توالت فرنگی استفاده می شود دو نوع است: یا مواد و ترکیبات طبیعی و خانگی است یا محصولات تمیز کننده و سفید کننده شیمیایی.

جرم گیری توالت فرنگی با سفیدکننده های شیمیایی 

استفاده از مایع سفید کننده، دامستوس و جرمگیر ممکن است به صورت مقطعی جرم ها را از بین ببرد اما در واقع رسوبات را براق میکند و مانع از دید آنها توسط چشم می شود. معمولاً روش استفاده از سفید کننده ها و مواد شوینده شیمیایی روی آنها درج می شود و با ترکیبی از آب باید رقیق شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از ماسک و دستکش نیز ضروری است. اگر دستشویی دارای تهویه باشد حتماً روشن شود و اگر نه در و پنجره ها باز باشد تا گازهای سمی تولید شده سلامتی شما را به خطر نیاندازد. رنگ هایی در بازار وجود دارد، با عنوان ضد کپک که اگر دیوار سرویس بهداشتی را با آن دوباره رنگ کنید زحمت تمیزکاری کمتر می شود. استفاده از سفید کننده برای ریه و مجاری تنفسی و همچنین پوست بسیار مضر است. 

روش های خانگی از بین بردن لکه توالت:

استفاده از مواد شوینده طبیعی نیاز به اطلاعات بیشتری دارد. همچنین اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید بهتر است از مواد طبیعی برای شستشو استفاده کنید. در اینجا به چند ترکیب اشاره می کنیم که با استفاده از مواد طبیعی لکه ها را از بین می برد:

جوش شیرین و سرکه

استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه باعث از بین رفتن لکه ها و جرم ها می شود و یک پاک کننده قوی محسوب می‌شود. ابتدا مقداری سرکه را روی کاسه توالت یا سرامیک بریزید و با برس به تمامی سطوح آغشته کنید سپس یک فنجان جوش شیرین را روی لکه ها بپاشید و بعد دوباره سرکه روی جوش شیرین بریزید. بعد از ۱۰ دقیقه به روی لکه ها برس بکشید و دوباره اجازه دهید رقیق محلول سرکه و جوش شیرین بماند و بعد بشورید.

استفاده از سمباده نرم

استفاده از سمباده درجه چهارصفر برای اینکه بر روی سنگ خراش نیفتد و آسیب نبیند هم بسیار موثر است. سمباده را روی لکه ها بکشید و بعد با آب شستشو دهید.

سرکه و الکل

 یک پیمانه سرکه با یک پیمان الکل را می توانید ترکیب کنید و بعد یک چهارم پیمانه به آن آب اضافه کنید و به آن ترکیب چهار پیمانه آب ولرم اضافه کنید و بعد به محل آلودگی بپاشید و بعد از ۱۵ دقیقه محل را بشویید.

لیمو ترش و نمک

 یک لیمو ترش را از وسط نصف کرده و روی آن نمک بپاشید و بعد آن را روی سطوح کثیف بمالید اسیدی که در لیموترش وجود دارد باعث تمیزی شیرآلات می شود و همه جرم ها را از بین میبرد.

دهان شویه یا خمیردندان

 با استفاده از مخلوط دهان شویه با آب یا خمیر دندان با آب که به صورت مایع یا خمیر درست می شود به محل آلودگی و جرم گرفتگی بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید. از این روش برای سفید کردن نقره هم استفاده می شود.

آب اکسیژنه- آب لیموترش -جوش شیرین

آب اکسیژن و آب لیمو ترش خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و جوش شیرین هم جرم ها را از بین می برد. دو لیوان جوش شیرین و دو قاشق آب اکسیژن و یک موتور را با هم ترکیب کنید خمیر بدست آمده را با برس روی آلودگی سطوح پخش کنید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

سرکه سیب و آبلیمو

 نصف پیمانه سرکه سیب و نصف پیمانه آب لیمو رو با هم ترکیب کنید و روی سنگ توالت بریزید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

جرم گیری سنگ توالت با هیدروژن پروکسید

 هیدروژن پروکسید یک ماده قوی برای سنگ توالت است. این ماده قارچ ها و آلودگی ها را هم از بین می برد. ابتدا هیدروژن پروکسید را روی لکه ها با اسپری بزنید و بعد از چند دقیقه رویش برس بکشید و با آب گرم بشویید.

قرص جوشان

 برای ساختن قرص جوشان در یک کاسه یک سوم فنجان جوش شیرین و نصف فنجان اسید سیتریک را با هم مخلوط کنید و بعد آب و اسانس روغن اسطوخودوس- نعنا و لیمو هرکدام سه قطره را اضافه کنید و مخلوط را روی سطوح کثیف اسپری کنید. می توانید مواد را درون قالب های سیلیکونی بریزید و اجازه دهید خشک شود و بعد از این قرص‌های جوشان هر زمان که نیاز داشتید استفاده کنید.

همچنین استفاده از نوشابه هم برای از بین بردن جرم توالت مرسوم است

بوراکس و سرکه

 سه چهارم پیمانه بوراکس و یک پیمانه سرکه سفید و ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس و پنج قطره اسانس لیمو را با هم ترکیب کنید و روی سطوح با برس بکشید و بعد از چند ساعت آن را بشویید (بوراکس یک ماده سفید رنگ است که به نام‌های سدیم تترا بورات یا دی سدیم تترا بورات نامیده می‌شود. به دو فرم مایع و پودری کاربرد دارد و در شوینده های خانگی و آفت کش ها استفاده می شود.)

کرم تارتار و آبلیمو

 لکه های حاصل از زنگ زدگی در اطراف شیر دستشویی را می توانید با استفاده از کرم تارتار و آبلیمو ازبین ببرید. مخلوط این دو را با استفاده از مسواک روی نقاط آلوده بکشید و بعد با آب بشویید.

نکات کلیدی برای از بین بردن لکه ها در سرویس بهداشتی:

  • برای لکه هایی که قدیمی تر هستند باید مواد شوینده زمان بیشتری روی لکه بماند و سپس شستشو انجام شود.

  • حتماً نشتی ها را جدی بگیرید و در جهت رفع آنها اقدام کنید.

  • ترکیب محلول آمونیاک و سفید کننده، گاز بسیار خطرناکی تولید می کند.

  • شستشو را همیشه از بالا به پایین انجام دهید تا مجبور به دوباره کاری نشوید.

  • دفعات شستشو و تمیز کردن توالت بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است. ولی به طور کلی بهتر است حداقل هر هفته حمام و دستشویی را بشویید تا لکه های ماندگار نشوند.

  • اضافات صابون و خمیر دندان را زود تمیز کنید تا از ایجاد لک جلوگیری شود.

  •  بهتر است اتصالات براق را بعد از هر بار شستشو با دستمال خشک کنید تا باعث به وجود آمدن لکه نشود. استفاده از تهویه مطبوع در حمام و دستشویی هم با از بین بردن رطوبت از کپک زدن و ایجاد آلودگی جلوگیری می کند.

سخن آخر:

سرویس های بهداشتی به دلیل رطوبت و سایر مسائل، بسیار مستعد رشد باکتری ها و میکروب ها هستند. اگر راه و روش اصولی تمیز کردن سرویس بهداشتی و نکات و توصیه های مربوط به آن را بدانید کار شما آسان‌تر خواهد شد. با توجه به مواردی که گفته شد استفاده از روش های خانگی کمی زمان بر به نظر می رسد اما روش سالم تر و تاثیرگذارتری است.



:: برچسب‌ها: لوله بازکنی ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 تير 1401 | نظرات ()