روش های تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله
نوشته شده توسط : sanam

آیا می دانید برای تشخیص نشتی در لوله فاضلاب چه آزمایشی می توان انجام داد؟

اگر چنین است، در صفحه درستی آمده اید!

در این راهنمای کوتاه، قصد داریم به این موضوع بپردازیم…

  • علائم نشتی لوله فاضلاب
  • آزمایش ها برای تشخیص نشتی لوله فاضلاب در دسترس هستند.

علائم نشتی لوله فاضلاب

1. صدای چکیدن آب
اگر در جایی شنیدید که آب چکه می‌کند، توالت را چک کنید و مطمئن شوید که همه شیرها بسته هستند. اگر همه چیز بررسی شود، ممکن است لوله فاضلاب نشتی داشته باشد. با یک متخصص لوله بازکنی افسریه تماس بگیرید

2. کف آسیب دیده
خانه شما دارای شبکه ای از لوله های فاضلاب است. اگر یکی از آنها نشتی داشته باشد - حتی کوچک - آب از لوله خارج شده و شروع به جمع شدن می کند. بسته به اندازه نشتی ممکن است در ابتدا متوجه چیزی نشوید. با این حال، در نهایت، آب می تواند به کفپوش شما آسیب برساند. اگر متوجه هر گونه رطوبت، اسفنجی یا تغییر رنگ در کف خود شدید، با پیمانکار تعمیر فاضلاب تماس بگیرید.

3. بوی بد
کپک و کپک به راحتی در رطوبت ایجاد شده در اثر نشت لوله های فاضلاب ایجاد می شود. بنابراین، اگر متوجه بوی «خاموش» در خانه خود شدید، ممکن است دلیل آن باشد.

4. ترک در فونداسیون یا دیوارها
همیشه ترک های دیوار یا فونداسیون خود را بسیار جدی بگیرید. نشتی خطوط فاضلاب می تواند باعث جمع شدن آب شود و در نهایت اگر کاری انجام نشود، فروچاله هایی در زیر ملک شما ایجاد می شود. بلافاصله با یک متخصص تعمیر فاضلاب تماس بگیرید.

5. پوشش گیاهی غیرمعمول سالم
آیا چمن شما دارای تکه هایی از چمن است که سالم تر از محیط اطراف به نظر می رسد؟ ببینید ما انسان ها از فاضلاب متنفریم. با این حال، گیاهان آن را می خورند. بنابراین، در حالی که ممکن است چند تکه چمن زیبا داشته باشید، فاضلاب قطعا چیزی نیست که بخواهید به حیاط خود بریزید.

پیشنهاد مطالعه: دلایل بوی بد فاضلاب از کولر

6. جوندگان یا حشرات
جوندگان یا حشراتی مانند سوسک ها می توانند حتی از طریق شکستگی های کوچک در خط فاضلاب وارد خانه شما شوند. اگر بارها و بارها فقط برای مشاهده بازگشت مشکل با یک نابودگر تماس گرفته‌اید، ممکن است بخواهید با کسی تماس بگیرید تا بیرون بیاید و لوله‌های فاضلاب شما را بررسی کند.

7. دیوارهای کپک زده
برای شروع تشکیل قالب، رطوبت زیادی در پشت دیوار لازم نیست. در صورت مشاهده کپک، با یک متخصص تماس بگیرید تا منبع نشت را پیدا کنید.

8. زهکشی کند
وقتی سینک ظرفشویی را پر می کنید، زمان زیادی طول می کشد تا آب تخلیه شود؟ اگر چنین است، می تواند نشان دهنده گرفتگی لوله فاضلاب باشد. اگر لوله های شما چدنی هستند، زنگ زدگی و خوردگی می تواند به مرور زمان ایجاد شود و باعث انسداد شود.

9. فاضلاب خام
این یکی بی فکر است. اگر در جایی از ملک خود فاضلاب خام مشاهده کردید، فوراً با یک متخصص تماس بگیرید زیرا تقریباً مطمئناً با خط فاضلاب خود مشکل جدی دارید.

پیشنهاد مطالعه: انواع چاه فاضلاب

روش های تشخیص نشتی لوله فاضلاب

تست فشار هیدرواستاتیک

هدف از آزمایش فشار هیدرواستاتیک، یافتن نشتی در سیستم لوله کشی ساختمان است. در اینجا نحوه کار…

یک توپ مخصوص داخل خط فاضلاب قرار می گیرد و سپس باد می شود تا لوله را به طور کامل مسدود کند. (این معمولاً به این معنی است که توالت را از روی زمین بردارید تا لوله تخلیه ظاهر شود، توپ را وارد کنید و سپس سطح آب را مشاهده کنید.)

سپس آب از یک شیر آب به خط فاضلاب اضافه می شود تا کل لوله را تا سطح زمین پر کند.

اکنون پیمانکار نظارت خواهد کرد تا ببیند برای سطح آب چه می شود. اگر سطح آب پایین بیاید، پیمانکار تصور می کند که ممکن است جایی در خط فاضلاب نشتی وجود داشته باشد.

مرحله بعدی بازرسی فاضلاب تصویری دوربین مداربسته همراه با تست ایزولاسیون نشت استاتیک است.

دوربین بازرسی تصویری دوربین مدار بسته وارد لوله می شود تا مطمئن شود که توپ واقعا آب را مسدود کرده است. اگر چنین است، آزمایش آب یک بار دیگر برای رد کردن حفره های هوا انجام می شود. (در طول فرآیند پر کردن لوله با آب، حفره‌های هوا ایجاد می‌شوند. هوا حجم خود را اشغال می‌کند. بنابراین، وقتی در نهایت خارج شد، آب به آن فضا سرازیر می‌شود و باعث افت سطح آب می‌شود.) اگر افت آب ادامه یابد، در آنجا می توانید نشت را در جایی تشخیص دهید.

گام بعدی در تشخیص نشتی در لوله فاضلاب، آزمایش جداسازی نشت استاتیک است.

پیشنهاد مطالعه: دلایل بوی فاضلاب از سینک آشپزخانه

تست جداسازی نشت استاتیک

تست جداسازی نشت استاتیک به سادگی فرآیند فوق (تست فشار هیدرواستاتیک همراه با بازرسی دوربین فیلمبرداری) است که در بخش های مختلف جدا شده از خط فاضلاب ساختمان شما برای یافتن محل نشتی تکرار می شود.

یک نکته مهم که باید به خاطر بسپارید…

اگر فکر می کنید در خط فاضلاب شما نشتی وجود دارد، باید از یک پیمانکار تعمیر فاضلاب واجد شرایط بیرون آمده و آزمایش نشتی را انجام دهید. بازرسی دوربین مدار بسته فاضلاب به خودی خود نمی تواند تشخیص دهد که آیا شما در خط فاضلاب خود نشتی دارید یا خیر. پیمانکار باید آزمایش فشار هیدرواستاتیک را انجام دهد.

راه حل هایی برای نشتی لوله فاضلاب

اگر پیمانکار نشتی پیدا کرد، گزینه های شما برای تعمیر آن شامل…

آستر لوله سازه ای (همچنین به آن آستر لوله پخته شده در محل یا CIPP نیز گفته می شود)

پوشش لوله سازه ای یک تکنیک بدون ترانشه با حداقل تهاجم برای تعمیر لوله فاضلاب آسیب دیده با ایجاد یک لوله جدید در لوله قدیمی است. یک آستر نمدی در یک اپوکسی مخصوص خیس می شود و سپس در لوله قرار می گیرد و برای چند ساعت باقی می ماند تا خشک شود. هنگامی که آن را جدا کنید، لوله به اندازه نو است.

ترکیدن لوله

لوله آسیب دیده باید مقدار مشخصی از یکپارچگی ساختاری برای پوشش لوله داشته باشد. به عبارت دیگر، شما به یک لوله فاضلاب نشتی نیاز دارید که قابلیت پوشش دهی را داشته باشد. برای مثال، اگر لوله شما تا حدی فرو ریخته باشد، کار نخواهد کرد. ترکیدگی لوله یک تکنیک بدون ترانشه است که در واقع با کشیدن یک لوله جدید به داخل لوله آسیب دیده جایگزین می شود.

آستر اسپری

پوشش اسپری شامل پاشش داخلی لوله فاضلاب آسیب دیده و نشتی با یک رزین پلیمری انعطاف پذیر است.

ما Sewer Pros هستیم، یک پیمانکار تعمیر و جایگزینی فاضلاب دارای مجوز و بیمه که به لس‌آنجلس و اورنج کانتی خدمات می‌دهد. ما در روش های بدون ترانشه از جمله پوشش لوله، ترکیدگی لوله و پوشش اسپری تخصص داریم. همین امروز با شماره 208-0525 (310) تماس بگیرید و بدانید که چگونه می توانیم در زمان و هزینه شما صرفه جویی کنیم!





:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: